sobota 14. januára 2012

T-72M1 Operation productivity WIP

Druhý účastník Operácie Produktivita je T-72M1 v mierke 1/72 od firmy Revell.
Dohadovať sa o tom či sa jedná o verziu M1 alebo nie nemám v pláne takže s tým na mňa nechoďte! Celkovo bola stavba veľmi príjemná a jednoduchá až na pásy kde mi zas chýbal jeden článok na každej strane. Asi pri tomto kroku mám vždy zlú konšteláciu hviezd s Marsom alebo Saturnom neviem :P ale kolega "KVčko" tento problém nikdy nemá a ja áno! nechápem. K jednoduchosti stavby mi rozhodne prispela kovová hlaveň od RB model. Jediný kritický bod stavby nastal pri lepení dymovníc na vežu ... tie predpripravené otvory sú úplne na ******(vulgarizmus) a preto je potrebné ich zatmeliť a riadiť sa fotkou. Kiež by som to vedel skôr! Pri stavbe veže si celkovo treba obaliť nervy vďaka malým dielom lepeným na oblú vežu natupo.
Kamufláž: Rozhodol som sa pre Finish army. /Fínsko je pekná krajina kde by som sa hrozne rád pozrel :) a hlavne je to celkom zaujímavá exotika vo výbere kamufláží pre T-72. V kit-níku nemám iné vhodné vozidlo ktoré by som touto kamuflážou vystrojil./
Kamuflážne polia som približne! tvaroval podla stroja Ps264-202 ktorý je umiestnený v múzeu v Parole.
Použité farby: Svetlá zelená je zrúdna kombinácia XF-58(olive green)+XF-60(dark yellow), tmavá zelená je XF-58(olive green) ale mal som pridať XF-1(black) pretože odtieň je moc svetlý. A čierna je XF-1(black).
Celá kamufláž je striekaná bez maskovania do ktorého sa mi nechcelo ale len s použitím papierovej šablóny. Je to rýchlejšie ale menej presné ... niektoré prechody nie sú úplne hard edge. Na bočniciach som už aplikoval dark wash od MiG-a zatial čo mi schli farby na Abramsovi.


2 komentáre:

Matej "KaVečko" Paluda povedal(a)...

Ten Fín vyzerá hodne dobre....až sa bojím skúšať to u seba, lebo to zas doj....em ako sa poznám. Inak tá veta s "obalením nervov pri stavbe veže" je dobrý vtip......si poskladaj vežu od ACE kamo :D

Vrabec povedal(a)...

co by si do-toto len smelo do Finov :P ... vsak ja ti hovorim ze ACE je pre polepsovne ... je fakt ale ze od ACE by som to cakal ale tu ma to trochu prekvapilo ze to slo az tak blbie.